header01
header02
header03
Your browser is not supported for the Live Clock Timer, please visit the Support Center for support.
tablica
Licznik
  • 1 online:
  • 27 dzisiaj:
  • 20530 razem:

filharmonia

We wtorek 8 marca uczniowie klas III – VI udali się na wycieczkę.
Poranna droga do Krakowa przebiegała bez przeszkód. Po dotarciu na miejsce mieliśmy czas by okrążyć Zamek Królewski. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Bulwaru Czerwieńskiego, gdzie podziwialiśmy Aleję Gwiazd, na której są odciski dłoni filmowców będących gośćmi Festiwalu Off Plus Camera. Następnie spotkaliśmy się ze Smokiem Wawelskim, co było świetnym pretekstem do przypomnienia nam o słynnej legendzie. Dalej zobaczyliśmy pomnik psa Dżoka i poznaliśmy historię tego niezwykłego zwierzęcia. Idąc dalej Panie opowiedziały nam o zbudowanej w renesansowym stylu rezydencji dawnych władców i o słynnej drodze królewskiej. Czas nas naglił, więc dalszym celem naszej wycieczki był budynek filharmonii.filhaarmo9nia

„Nigdy nie byliśmy jeszcze w filharmonii, dlatego gdy nasze panie zaproponowały nam tam wycieczkę ogromnie się ucieszyliśmy. Wyobrażaliśmy ją sobie zupełnie inaczej. Już sam budynek zrobił na nas ogromne wrażenie.”1
„ (…) przekroczyliśmy próg filharmonii udaliśmy się do szatni, by zdjąć kurtki. Chwilę czekaliśmy, ale po wejściu do sali każdy zobaczył dużo instrumentów oraz wielkie i potężne organy. Podczas koncertu mogliśmy wyobrazić sobie, że jesteśmy na wielkiej łące po, której szaleje mocny wiatr.
Potem udaliśmy się na dalszą wycieczkę po świecie muzyki. Na początku obejrzeliśmy rzeźbę, która był związana z pożarem w filharmonii, podczas którego spłonęło wiele instrumentów oraz organy.”2

Następnie:

„(…)jeden z muzyków opowiadał nam o poszczególnych instrumentach, które były używane w czasie koncertu. Mówił bardzo ciekawie i zajmująco, więc wszyscy byliśmy tym zafascynowani.” 1

„Jeden z Panów pokazał nam fagot i kontrafagot. Następnie poszliśmy za kulisy.(…) gdzie zobaczyliśmy z bliska puzon i organy. Najbardziej spodobał nam się puzon, ponieważ wydawał wesołe dźwięki.” 2

„(…)byliśmy wsłuchani w przejmujące tony puzonu i dostojne dźwięki organów.(…) Żegnając się z muzykami i dziękując im za wstęp byliśmy bogatsi o to jedno więcej przeżycie artystyczne.”1
„Po koncercie i zajęciach w filharmonii naszym celem był rynek. Kiedy tam dotarliśmy zachwycaliśmy się jego pięknymi zabytkami. Każdy czekał na swoją kolej aby opowiedzieć o poszczególnym zabytku.”3

„Na tej wycieczce trzeba było się nachodzić. (…) Na rynku ja opowiadałem o płycie upamiętniającej wejście Polski do Unii Europejskiej, inni też mówili o zabytkach (o kościołach św. Andrzeja, św. Piotra i Pawła, św. Wojciecha, kościele Mariackim, płycie upamiętniającej Insurekcję Kościuszkowską). W sukiennicach szukaliśmy herbu Ojcowa.”4

„Następnie naszym oczom ukazał się ratusz, słuchaniem opowiadającego wzbogaciliśmy swoja wiedzę na jego temat. Później znaleźliśmy się obok pomnika Adama Mickiewicza, Panie opowiedziały nam czym pisarz zasłużył na pomnik. I wreszcie nadszedł czas na pamiątki, był ogromny wybór, gdy każdy kupił co mu się podobało, wyruszyliśmy w dalszą drogę. Dotarliśmy do Bramy Floriańskiej, gdzie niedaleko stał Barbakan zwany rondlem (…) a ostatnim punktem naszej wycieczki był Pomnik Grunwaldzki i grób nieznanego żołnierza. Na tym skończyła się nasza wycieczka do Krakowa. Do szkoły wróciliśmy około godziny 16.00. Bardzo miło wspominamy ten dzień.”3

1- Oliwia Górka, klasa 6
2- Igor Kołodziej, klasa 6
3- Alicja Kiszka, klasa 6
4- Bartosz Kiszka, klasa 4