header01
header02
header03
Your browser is not supported for the Live Clock Timer, please visit the Support Center for support.
tablica
Licznik
  • 1 online:
  • 27 dzisiaj:
  • 20530 razem:

Dnia 08 maja 2017 roku uczniowie klasy IV wraz z Panią Dyrektor oraz uczniami z sąsiedniej szkoły wybrali się na zieloną szkołę do Jastrzębiej Góry. Wycieczka trwała dziesięć dni.

W czwartym dniu tj. 11 maja 2017 roku była zaplanowana wizyta we Władysławowie. Rano o godzinie 9:00 zjedliśmy pyszne śniadanko. Zaraz po posiłku pojechaliśmy do Ocean Parku. Tam pani przewodnik opowiadała nam o: kaszalotach, wielorybie błękitku i płetwalu błękitnym, pingwinach, rekinie żarłaczu ludojadzie, kałamarnicy, płaszczce, fokach i żółwiach. Oglądaliśmy te zwierzęta w skali 1:1. Następnie przeszliśmy na plac zabaw i mogliśmy kupić sobie pamiątki. Później poszliśmy na ,,show’’, porozmawiać z gadającym wielorybem. Potem podziwialiśmy ryby z drewna i prawdziwe rekiny. Około godziny 13:30 wróciliśmy do ośrodka Diuna. Umyliśmy ręce,o 14:00 zeszliśmy na stołówkę. Po zjedzeniu smacznego obiadu odpoczywaliśmy. O godzinie 15:30 pojechaliśmy do muzeum Jana Pawła II we Władysławowie. Tam mogliśmy oglądnąć ubrania i ornaty, które nosił Jan Paweł II. Zobaczyliśmy też książki i listy, jakie pisał papież. Około godziny 16:30 poszliśmy na Aleję Gwiazd. Na gwiazdach napisane były imiona i nazwiska polskich sportowców i dziedzina sportu z jakiej dostali tą gwiazdkę. Około godziny 17:30 wróciliśmy do ośrodka. Następnie o 18:00 poszliśmy zjeść kolacje. Po kolacji około godziny 19:00 poszliśmy na plażę. Tam widzieliśmy piękny zachód słońca. Panie nauczycielki zorganizowały konkurs na ulepienie z piasku zwierzątka morskiego. Dzieci wykonały piękne zwierzątka – jedni delfiny, inni żółwie i wieloryby. Wygrały dziewczynki, które ulepiły trzy wieloryby. Gdy szliśmy z plaży, zatrzymaliśmy się na lodach. O koło godziny 20:00 wróciliśmy do ośrodka. Ten dzień był jednym z najlepszych dni zielonej szkoły.

W dniu 15 maja o godzinie 8:30 zjedliśmy przepyszne śniadanie. Następnie musieliśmy zabrać prowiant, który składał się z wody, herbatników oraz dwóch bułek, ponieważ o godzinie 9:00 wyjechaliśmy do Słowińskiego Parku Narodowego .Tam o godzinie 10:00 mieliśmy zajęcia z panią, która opowiadała nam o wydmach i żyjących tam zwierzętach np.: żmii, pająku i ropusze. Poznaliśmy rodzaje wydm, takie jak: wydma biała, szara i brązowa. Następnie poszliśmy do parku gier, gdzie graliśmy w twistera zrobionego z kamieni, w zgadywanie roślin, zwierząt i ptaków oraz rozpoznawanie śladów zwierząt. Około godziny 11:00 pojechaliśmy meleksem pod wydmę. Gdy wychodziliśmy pod górę, to wydawało się nam, jakbyśmy byli na pustyni. Mogliśmy się turlać z wydmy w dół i była to wielka frajda. Na szczycie wydmy bardzo wiało. Następnie poszliśmy na plażę, gdzie było dużo kamieni, więc ułożyliśmy z nich napis : I LOVE BAŁTYK. O godzinie 13:30 wróciliśmy do ośrodka i poszliśmy na pyszny obiad. Po obiedzie mieliśmy zajęcia dydaktyczne i o godzinie 18:30 zjedliśmy kolację. Ten dzień był pełen zabawy.

W dniu 16 maja 2017 roku o godzinie 10:00 wyjechaliśmy do Rozewia, żeby zobaczyć latarnię morską . Na szczycie latarni znajdował się taras widokowy na wysokości 80 m n.p.m. W niej mieści się również Muzeum Latarnictwa prezentujące ,,Dzieje latarnictwa morskiego’’. Następnie około godziny 11:00 wyjechaliśmy z Rozewia do Gdyni. Na miejscu byliśmy około godziny 12:00. W Gdyni poszliśmy na statek ORP „Błyskawica”, w którego wnętrzu znajduję się Muzeum Marynarki Wojennej. Tam mogliśmy zobaczyć broń morską i ubrania żołnierzy. Następnie około godziny 13:00 poszliśmy do Muzeum Broni i Uzbrojenia Morskiego. Podziwialiśmy statki wojenne w pomniejszeniu oraz samoloty. Około godziny 14:00 pojechaliśmy do Centrum Nauki Experyment. Tam mogliśmy się wyszaleć. Zjeżdżaliśmy na zjeżdżalniach, można było oglądać wnętrze człowieka lub usiąść na fotelu i czuć się jakby było trzęsienie ziemi. Około godziny 16:30 wróciliśmy do ośrodka. O godzinie 18:00 zjedliśmy obiadokolację, a następnie o godzinie 19:00 mieliśmy super dyskotekę. To był najfajniejszy dzień na zielonej szkole.