ojcow5
header06
header03
header04
Your browser is not supported for the Live Clock Timer, please visit the Support Center for support.
tablica
Licznik
  • 0 online:
  • 39 dzisiaj:
  • 49904 razem:

Warmia i Mazury to malownicze zakątki naszego kraju. Uczniowie klasy VI, VII i VIII mieli możliwość zwiedzenia tych miejsc, będąc uczestnikami wycieczki (wspólnie z uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 w Sułoszowej) w maju 2019 r.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od Stębarku. Ubrany w średniowieczny strój historyk oprowadził nas po Polach Grunwaldzkich i Muzeum, przedstawiając szczegółowo przebieg Wielkiej Wojny 1409 – 1411 z jej kulminacyjnym momentem jakim była Bitwa pod Grunwaldem.

Odwiedziliśmy ważne dla katolików miejsca kultu religijnego –Gietrzwałd oraz Świętą Lipkę, w której wysłuchaliśmy koncertu organowego. Atrakcją dla wycieczkowiczów było obserwowanie ruchomych elementów zabytkowych organów.

Muzeum Budownictwa Ludowego – Park Etnograficzny w Olsztynku dostarczył uczniom wiedzy na temat życia ludności wiejskiej na terenie dawnych Prus Wschodnich.

Ciekawą lekcją historii było zwiedzanie z przewodnikiem wojennej kwatery Hitlera – Wilczego Szańca oraz Twierdzy Boyen.

Nasza baza noclegowa znajdowała się w Olsztynie, stolicy województwa warmińsko-mazurskiego. Jego najsłynniejszym mieszkańcem był Mikołaj Kopernik, którego pomnik znajduje się przed wejściem do zamku . Dzięki temu wielkiemu naukowcowi, Olsztyn zyskał tradycje astronomiczne. W 500 rocznicę urodzin Kopernika otwarto tutaj Planetarium, które zwiedziliśmy i obejrzeliśmy film przybliżający nam wiedzę o Wszechświecie i najbardziej zaawansowanych obserwatoriach naziemnych i orbitalnych.

Na długo pozostanie również w naszej pamięci  malownicze Giżycko oraz pobliskie jeziora  :  Niegocin i Kisajno.

W ostatnim dniu wycieczki byliśmy w Malborku. Zwiedzając ten średniowieczny zamek, poznaliśmy życie jego ówczesnych mieszkańców oraz historię Zakonu Krzyżackiego.

Wycieczka była czasem na pogłębienie wiedzy ale również na integrowanie się grupy i nawiązywanie nowych przyjaźni.

Zmęczeni, pokonując setki kilometrów, szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do naszych równie pięknych okolic Ojcowskiego Parku Narodowego.